Designvarasto – FAQ

Verkkokaupan maksu- ja toimitusehdot sekä usein kysytyt kysymykset

Maksu ja toimitus  |  Kysymykset

Maksu- ja toimitustiedot

Toimitusaika

Skanno.fin Designvarasto-verkkokaupan tilaukset toimitetaan asiakkaille 5-10 arkipäivässä. Noutotilausten käsittelyaika on 1-3 arkipäivää.

Toimitustavat

Voit valita Skannon Designvarasto-verkkokaupasta toimitustavaksi nouto varastosta tai toimitus kotiosoitteeseen. Toimitamme tuotteet Manner-Suomessa (katkeamaton tie perille) Kaukokiidon ja Matkahuollon välityksellä. Rahtiluokkaan 1 kuuluvat tuotteet toimitetaan Matkahuollolla, rahtiluokkaan 2-4 kuuluvat tuotteet toimitetaan Kaukokiidolla ja pääkaupunkiseudulla Niemi-kuljetuspalvelulla. Kaukokiidon ja Niemen kuljettamat tilaukset tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle tai pihalle, johon jakeluautolla eli kuorma-autolla pääsee helposti. 

Mikäli valitsit toimitustavaksi ”Nouto”, voit noutaa tilauksesi verkkokaupan noutopisteeltä, osoitteesta Niemi Logistics, Paperitie 7 B, 00390 Helsinki. Noutopiste on avoinna arkisin klo 7-19. Odota sähköpostiviestiä, jossa kerrotaan tuotteen olevan valmiina noudettavaksi.

Toimitus hinnoitellaan seuraavien rahtiluokkien mukaisesti:

Rahtiluokka 1
pientavarat (esim. maljakot, pienet valaisimet)
24€
Rahtiluokka 2
pienet huonekalut (esim. ruokatuoli, valaisin)
49€
Rahtiluokka 3
huonekalut (esim. nojatuoli, ruokapöytä, sohva, tuolisetti, suuri matto)
119€
Rahtiluokka 4
suuret huonekalut (esim. suuri kulmasohva, kirjahylly)
239€
Nouto varastosta
Halutessasi voit noutaa tuotteen veloituksetta varastolta. Erityisherkissä tuotteissa kuljetusvaihtoehtona on ainoastaan nouto varastolta.
0€
*Toimituksen summa lisätään tilaukseesi ostoskorissa valittuasi toimitustavan. Mikäli tilaat useamman tuotteen, maksat toimituksesta ainoastaan tilauksesi suurimman tuotteen mukaan.

Palautusoikeus

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Tarjoamme tilaamillesi tuotteille 14 päivän palautusoikeuden. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, alkuperäisessä kunnossa ja pakattu huolellisesti palautusta varten. Palauttamisesta aiheutuvat kulut ovat asiakkaan vastuulla. Palautettujen tuotteiden hinta hyvitetään sinulle viipymättä, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautettavan tuotteen kunnon. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä meihin sähköpostilla verkkokauppa@skanno.fi.

Maksutavat

Voit maksaa verkkokaupassamme suomalaisten pankkien verkkomaksulla, yleisimmillä luottokorteilla ja laskulla. Maksun välittäjänä toimii Paytrail.

  • Verkkomaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club
  • Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector ja Jousto
  • Mobiilimaksaminen: MobilePay

Jos sinulla on kysyttävää ostoksestasi, toimituksesta tai palautuksesta, asiakaspalvelumme auttaa sinua verkkokauppa@skanno.fi. Laskutukseen liittyvissä asioissa voit kääntyä Paytrailin asiakaspalvelun puoleen. Lisätietoa osamaksuvaihtoehdoista löydät Collector ja Jousto.

Usein kysytyt kysymykset

Mikä Designvarasto on?

Designvarasto tarjoaa showroomin poistuneet mallikappaleet ja asiakkaiden kestosuosikit helpolla ja luotettavalla tavalla jokaiselle täydellisiä design-aarteita etsivän ulottuville halki Suomen.

Uniikit mallikappaleet ovat showroomissa esiteltyjä ja käytössä olleita tuotteita, jotka sisustussuunnittelijamme ovat huolella valinneet osaksi sen hetkistä näyttelyä. Jokaisen tuotteen materiaaleissa on huomioitu jo alkujaan kestävyys, laadukkuus sekä helppo yhdisteltävyys erilaisiin sisustuksiin sekä väri- ja materiaalimaailmoihin. Mallikappaleihin kuuluvat tuotteet tarjoamme alennetuilla hinnoilla huomioiden tuotteen sen hetkisen kunnon.

Designvaraston valikoimista on saatavana lisäksi nopealla toimituksella pieni erä ja vaihtuva valikoima tilausvalikoimamme kestosuosikkeja, jotka toimitetaan valmistajien tehtailta suoraan Designvarastoon ja sieltä asiakkaille. Kestosuosikkeihin kuuluvat tuotteet ovat aina käyttämättömässä kunnossa ja myydään normaalihinnoilla verkkokaupassa.

Voiko tuotteet nähdä ennen ostopäätöstä?

Designvaraston fyysinen olinpaikka on Helsingin Paperitie 7, joka toimii ainoastaan verkkokaupasta ostetun tuotteen noutopisteenä. Toisinaan tuote on kuitenkin mahdollista nähdä Skannon showroomissa, jossa esittelemme laajasti yli 40 tuotemerkin valikoimaamme.

Tiimimme on tarkastanut huolellisesti jokaisen verkkokaupassa myytävän tuotteen kunnon ja toimivuuden, ennen kuin se siirtyy osaksi Designvaraston valikoimaa. Kuntoluokituksen lisäksi tuotekuvissa ja tuotteen lisätiedoissa on kerrottu, mikäli mallikappaleessa on jokin vika. Designvarastossa ei myydä tuotteita, joiden kunnossa tai turvallisuudessa on huomattavia puutteita ja mahdolliset viat koskevat ainoastaan tuotteiden ulkoisia ominaisuuksia. Näin voimme osaltamme taata, että ostoksesi on ainutkertainen ja hintansa arvoinen löytö, jonka äärellä toivomme sinun viihtyvän pitkään.

Valmistajan tehtailta saapuvissa bestseller-tuotteissa kuntoluokitus on automaattisesti uusi, sillä tuote toimitetaan käyttämättömässä kunnossa Designvarastoon ja sieltä asiakkaalle.

Halutessasi tarkempia tietoja verkkokaupan tuotteista, voit aina ottaa yhteyttä meihin puhelimella 040 529 3129, sähköpostilla verkkokauppa@skanno.fi tai olemalla yhteydessä suunnittelijaamme. Voit tällöin esimerkiksi tiedustella, löytyykö kyseisestä tuotteesta materiaali- tai värimalleja showroomilta ja näin varmistaa tuotteen täydellisen sopivuuden kotiisi. Mikäli myynnissä olevan tuotteen lisätiedoissa on mainittuna irtoverhoilu, voi kyseiseen tuotteeseen lähes täydellä varmuudella tilata myös uusia päällisiä valmistajalta. Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on lisäksi 14 päivän palautusoikeus.

Miten tiedän Designvarastossa myytävän tuotteen kunnon, kun kyseessä on käytössä ollut tuote?

Designvarasto-verkkokaupassa myynnissä olevat mallikappaleet ovat olleet osa Skannon showroomin näyttelyä, jolloin tuote myydään käytetyssä kunnossa asiakkaalle. Tuote on kuntonsa perusteella luokiteltu kolmeen pääryhmään: tyydyttävä, hyvä, erinomainen. Tuotteen lisätiedoissa ja kuvissa on lisäksi kerrottu mahdollisesta näkyvästä tahrasta tai muun tyyppisestä viasta.

  • Tyydyttävä = tuotteessa on näkyvä vika, esimerkiksi tahroja, naarmuja tai matoissa huonekaluista tulleita painaumia.
  • Hyvä = tuote on siistikuntoinen, mutta siinä voi olla normaalikäytöstä aiheutuneita pieniä kosmeettisia virheitä.
  • Erinomainen = tuote on erittäin hyvässä tai uutta vastaavassa kunnossa. Tuotteessa ei ole havaittavissa näkyviä vikoja tai puutteita.

Mitä maksuvaihtoehtoja voin käyttää verkkokauppatilauksiin?

Voit maksaa verkkokaupassamme suomalaisten pankkien verkkomaksulla, yleisimmillä luottokorteilla ja laskulla. Maksun välittäjänä toimii Paytrail.

  • Verkkomaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club
  • Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector ja Jousto
  • Mobiilimaksaminen: MobilePay

Laskutukseen liittyvissä asioissa voit kääntyä Paytrailin asiakaspalvelun puoleen. Lisätietoa osamaksuvaihtoehdoista löydät Collector ja Jousto.

Millaiset ovat verkkokaupan toimitusmaksut?

Rahtiluokka 1
pientavarat (esim. maljakot, pienet valaisimet)
24€
Rahtiluokka 2
pienet huonekalut (esim. ruokatuoli, valaisin)
49€
Rahtiluokka 3
huonekalut (esim. nojatuoli, ruokapöytä, sohva, tuolisetti, suuri matto)
119€
Rahtiluokka 4
suuret huonekalut (esim. suuri kulmasohva, kirjahylly)
239€
Nouto varastosta
Halutessasi voit noutaa tuotteen veloituksetta varastolta. Erityisherkissä tuotteissa kuljetusvaihtoehtona on ainoastaan nouto varastolta.
0€
*Toimituksen summa lisätään tilaukseesi ostoskorissa valittuasi toimitustavan. Mikäli tilaat useamman tuotteen, maksat toimituksesta ainoastaan tilauksesi suurimman tuotteen mukaan.

Miten verkkokauppatilaukseni toimitetaan?

Toimitamme tuotteet Manner-Suomessa (kohteeseen johon on katkeamaton tie perille) Kaukokiidon, Matkahuollon ja pääkaupunkiseudulla myös Niemi-kuljetuspalveluiden välityksellä. Rahtiluokkaan 1 kuuluvat tuotteet toimitetaan Matkahuollolla kotiosoitteeseen, rahtiluokkaan 2-4 kuuluvat tuotteet toimitetaan Kaukokiidolla ja pääkaupunkiseudulla Niemi-kuljetuspalvelulla. Kaukokiidon ja Niemi-kuljetuspalvelun kuljettamat tilaukset tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle tai pihalle, johon jakeluautolla eli kuorma-autolla pääsee helposti.

Kuinka nopeasti tilaukseni on perillä?

Skanno.fin Designvarasto-verkkokaupan tilaukset käsitellään mahdollisimman nopeasti ja lähetetään varastolta 2-5 arkipäivän sisällä. Kokonaistoimitusaika tuotteille on 4-8 arkipäivää.

Miten voin seurata tilaukseni toimitusta?

Saat meiltä lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on lähtenyt matkaan. Kaukokiidon lähetystä voit seurata täältä, Matkahuollon täältä. Mikäli valitsit tilauksesi toimitustavaksi Niemi-kuljetuspalvelun, kuljettaja ottaa sinuun henkilökohtaisesti yhteyttä puhelimitse ja sopii kanssasi sopivasta toimitusajankohdasta.

Miten saan tiedon tilaukseni toimitusajasta?

Toimitusajankohta ilmoitetaan kuljetusyhtiön toimesta ennen toimitusta. Kaukokiito ottaa yhteyttä tekstiviestillä, Matkahuolto tekstiviestillä tai sähköpostilla ja Niemi-kuljetuspalvelu soittamalla.

Voinko noutaa tuotteet showroomilta tai varastolta?

Voit noutaa tilauksesi verkkokaupan noutopisteeltä, osoitteesta Niemi Logistics, Paperitie 7, lastauslaituri 1, 00390 Helsinki. Noutopiste on avoinna arkisin klo 7-19. Verkkokaupasta tilattaessa valitse toimitustavaksi “nouto” ja odota sähköpostiviestiä, jossa kerrotaan tuotteen olevan valmiina noudettavaksi. Verkkokaupasta tilattuja tuotteita ei voi noutaa Skannon showroomilta.

Mitä tarkoittaa kuljetus ulko-ovelle (pihalle)?

Tilaus toimitetaan ensimmäiselle ulko-ovelle tai pihalle, johon jakeluautolla pääsee helposti. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan alaovelle tai pihalle.

Voinko saada toimituksen viikonloppuna tai iltaisin?

Toimitukset tapahtuvat pääsääntöisesti arkipäivinä, maanantaista perjantaihin klo 8-16 välillä.

Mihin tarvitsen asiakastiliä?

Luomalla henkilökohtaisen asiakastilin verkkokauppaan, voit helpolla tavalla muuttaa yhteystietojasi, vaihtaa tilisi salasanan sekä katsella ostohistoriaasi samasta paikasta. Verkkokaupassamme voit kuitenkin aina myös asioida rekisteröitymättä.

Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan asiakastilisi kirjautumissivulta. Uusi salasana lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet antanut rekisteröitymisen yhteydessä. Salasanan saapuminen voi kestää parista minuutista 10 minuuttiin, joten odotathan kärsivällisesti. Muista myös tarkistaa roskapostikansiosi, mikäli salasanan palautus ei tämän ajan jälkeen ole saapunut sähköpostiisi.

Mistä tiedän onko tilaukseni onnistunut?

Saat tilauksesta vahvistuksen sähköpostitse heti onnistuneen tilauksen jälkeen. Tarkista tilausvahvistus huolellisesti ja ilmoita mahdollisista virheistä tai muutoksista välittömästi asiakaspalveluumme verkkokauppa@skanno.fi.

Tein tilauksen, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostitse. Onko tilaukseni tullut perille?

Saat aina tilauksestasi vahvistuksen sähköpostiisi. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta sähköpostitse, tarkista myös sähköpostin roskapostikansio tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@skanno.fi.

Tuote oli viallinen, miten toimin?

Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana tai ei vastaa myynti-ilmoitusta, lähetä meille kuvat ja lisätiedot tilauksen ongelmasta viipymättä (viimeistään neljän vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta) osoitteeseen verkkokauppa@skanno.fi.

Huomioithan, että Designvarasto-verkkokaupassa myynnissä olevat tuotteet ovat olleet osa Skannon showroomin näyttelyä, jolloin tuote myydään käytetyssä kunnossa asiakkaalle. Tuote on kuntonsa perusteella luokiteltu kolmeen pääryhmään tyydyttävä, hyvä, erinomainen. Lisäksi tuotteen lisätiedoissa ja kuvissa on kerrottu mahdollisesta näkyvästä tahrasta tai viasta. Skanno on vastuussa myymistään tuotteista kuluttajasuojalain puitteissa, vaikka tuote on ollut mallikappalekäytössä.

  • Tyydyttävä = tuotteessa on näkyvä vika, esimerkiksi tahroja tai naarmuja.
  • Hyvä = tuote on siistikuntoinen ja siinä voi olla normaalikäytöstä aiheutuneita melko huomaamattomia virheitä.
  • Erinomainen = tuote on erittäin hyvässä tai uutta vastaavassa kunnossa.

Miten voin palauttaa verkkokauppatilaukseni?

Verkkokaupassa asioiminen on kaikille asiakkaillemme vaivatonta ja turvallista. Tuotteiden uniikkiuden vuoksi tuotetta ei voi vaihtaa toiseen, mutta sillä on palautusoikeus. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä meihin sähköpostilla verkkokauppa@skanno.fi. Tarjoamme tilaamillesi tuotteille 14 päivän palautusoikeuden. Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä kunnossaan ja pakattu huolellisesti palautusta varten. Palauttamisesta aiheutuvat kulut ovat asiakkaan vastuulla. Palautettujen tuotteiden arvoa vastaava hinta hyvitetään viipymättä, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautettavan tuotteen kunnon.

Mikäli sinulla tulee muuta kysyttävää tilauksestasi, voit aina ottaa meihin yhteyttä skanno.fin chat-palvelussa, sähköpostitse verkkokauppa@skanno.fi tai puhelimitse 040 529 3129.